Magneettista

Olen testannut nyt vähän aikaa Nikken tuotteita ja ajattelin jakaa mietteitäni muillekin.

Ensinnäkin haluan kertoa että minä en ole niitä ihmisiä, jotka aistivat jokaisen auran tai energiakentän jos kaikki on hyvin. En siis tunne jos minulla on magneettikoru käytössäni tai nukun magneettien keskellä. Jotkut tuntevat. Huonoista sähkökentistä olen saanut kokemusta lähinnä istumalla liian kauan koneella tai puhumalla maraton puheluita kännykällä. Tällöin olotila on ollut omituisen vetämätön ja ylikuumentunut. Ihan kuin huone vaatisi tuuletusta (ja varmaan on vaatinutkin) ja keho muuta tekemistä. Tämä on varmaan ihan normaalia sähköyliherkkyyttä, mistä moni toimistotyöntekijä ehkäpä tietämättään kärsii.
Liittyessäni Nikken jälleenmyyjäksi sain aloituspakkauksen mukana magneetteja sisältävän rannekorun, jota olen käyttänyt lähinnä nilkassani (laiskuuttani, en ole jaksanut käydä pienennyttämässä korua). Tämä on pitänyt minua magneetin vaikutuksen alaisena myös päivisin ja olen huomannut ettei tyypillisiä sähköyliherkkyysreaktiota tule niin helposti. Puhelimessa pystyn puhumaan nykyään pitkiäkin aikoja, eikä minun tarvitse rynnätä vessaan kesken kaiken (omituinen vaiva!) ja tietokoneella istuminen ei niin herkästi aiheuta ylikuumentunutta olotilaa.

Magneetteja käyttäessäni olen huomannut edistystä tasapainossa erityisesti portaissa. Olen aina inhonnut leveitä portaita varsinkin alaspäin kävellessäni, koska minua huimaa ja pyörryttää. Ehkä se on korkeanpaikan kammoa. Edelleenkään en näistä portaista tykkää, mutta tunne on vähän erilainen. Luotan enemmän tasapainooni ja välillä jopa unohdan pitää kaiteesta kiinni. Tämä tietysti voi olla puhdasta sattumaa tai jokin psykologinen juttu, mutta mulle se on ihan sama kunhan toimii.

Nyt olen testannut myös unijärjestelmää, eli patjaa, tyynyä ja peittoa enkä oikeastaan voi sanoa että ne olisivat vaikuttaneet unen laatuuni merkittävästi. Kärsin unettomuudesta lähinnä silloin kun minulla on murheita eikä vaeltavia ajatuksia pysty hallitsemaan optimoimalla uniympäristöä. Siihen auttaa vain niiden ajatusten muuttaminen. Mutta takaisin unijärjestelmään. Se etten varsinaisesti tunne mitään kun nukun magneettien ja infrapunateknologian välissä ei tarkoita etteikö niillä olisi mitään vaikutusta. Ensimmäinen juttu mitä aloin loppukesästä ihmettelemään oli parantunut ääreisverenkierto. Varpaitani palelee aika herkästi ja joskus ne ovat ihan jäiset mennessäni nukkumaan. Kesälläkin. Tähän on yleensä auttanut vain ja ainoastaan se että nousen ja pistän villasukat jalkaan. Nyt olen huomannut että varpaani saattavatkin alkaa sulaa ihan itsestään. Tämä ei tietenkään ole syy miksi unijärjestelmä kannattaisi hommata, sillä villasukat ovat aika paljon halvempi vaihtoehto. Mutta huomasin kehossani tapahtuvan muutakin. Olen jostain syystä ollut jo pitkään (kenties koko ikäni) herkkä saamaan mustelmia. En mielestäni törmäile tai kaatuile kovin usein mutta siitä huolimatta jaloissani on ollut usein isoja ja värikkäitä mustelmia. Käsivarsiini niitä on tullut myös tasaiseen tahtiin. Noin kuukausi Nikken unijärjestelmän käyttöönoton jälkeen aloin ihmettelemään kun mustelmia ei enää näkynyt.

Ilmanpuhdistin on mielestäni ollut erittäin kiva ostos. Nikkenin ilmanpuhdistin on siis tehokkaampi kuin perinteinen HEPA-suodatin (ULPA-teknologiaa). Se ei tuota haitallista otsonia ja sisältää ionisaattorin. Meillä on ollut parvekeremontti ja tuulettaminen on ollut vaikeaa. Isoin ongelma laitteen hommaamisen jälkeen on ollut kuumuus, ei niinkään huono ilma. Masiina on aika äänetön paitsi silloin kun avopuoliso suhuuttaa deodoranttia sen läheisyydessä. Silloin se herää eloon ja alkaa puhaltamaan vähän aikaa täysillä. Hengitysteiden voinnin suhteen en osaa vielä sanoa mitä vaikutuksia laitteella on, mutta siitepölykauden lähestyessä tiedän paremmin. Olisi mielenkiintoista mittailla millainen sisäilman laatu meillä nykyään on.

Nikken tuotteista käytössäni on ollut jo pitempään vedenpuhdistin (vanhempi malli). Olen ollut tyytyväinen vempeleeseen, vaikka en ole mitään varsinaisia vaikutuksia huomannutkaan. Koen vain juovani puhtaampaa vettä kuin mitä hanasta tulee ja nauttinut siitä ihan jo ajatuksen tasolla. Ostamani Pimag sport juomapullo on tuonut sen mukavan lisän ettei minun tarvitse enää raahata vettä mukanani töihin.

Nikkenillä on tarjolla paljon erilaisia koruja, polvikääreitä, pohjallisia, sukkia yms joissa on joko magneetteja tai infrapunateknologiaa tai molempia. Suosittelen näitä erityisesti ihmisille, joilla on erilaisia kiputiloja ja niille, jotka kokevat olevansa sähköyliherkkiä. Satsaaminen esimerkiksi kauniiseen koruun ei maksa niin paljoa etteikö voisi kokeilla. Esimerkiksi migreenistä kärsivät voivat saada apua ostamalla magneetteja sisältävän kaulakorun. Parhaan tuloksen toki saa käyttämällä useampaa eri magneettituotetta. Markkinoilla on erilaisia vaihtoehtoja paljonkin ja jos mietit hankintaa niin kannattaa tarkistaa, että korut sisältävät useamman magneetin (ympäri korua). Magneettikoruina myydään monenlaisia vempeleitä ja sitä halvinta ei välttämättä kannata ostaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti