Kaakutin huuruisia ajatuksia

Istun koneella ja hörpin lämmintä (ei kuumaa) kaakuttia, missä on veden lisäksi raakakaakaojauhetta, macaa, raakaruokosokeria ja aitoa vaniljaa. Hyvää!

Muutama päivä on mennyt potien valtavaa makeanhimoa ja tänään minulle viimein (parempi myöhään kuin ei milloinkaan) välähti, että on varmaan sitten parempi tankata sitä ruokaa kun kerran mieli tekee. Vaikka olen nykyään laihempi kuin koskaan aikuisiälläni, tulee näköjään vieläkin joskus mielleyhtymiä "entisestä elämästä" missä herkkuja pitää rajoittaa ettei lihoisi. Ruokailuni (ja ruokahaluni) tuppaa menemään sekaisin eniten silloin kun olen reissun päällä tai väsynyt. Matkustaminen voi joskus tuntua raskaalta tämän takia. Entiseen elämääni liittyvät verensokerin heittelyt ovat myös tehneet minusta vähän hysteerisen sen suhteen, että minulla on aina riittävästi ja riittävän usein ruokaa saatavilla. Kyllähän terve aikuinen selviää tarvittaessa vaikka pari päivää ilman ruokaa, mutta ainakin vielä mieli (tai tottumus) on vahvempi ja vaatii ruokaa vaikkei keho vaatisikaan. En ole ennen tajunnutkaan millaisia ruokaan liittyviä psykologisia riippuvuussuhteita minulla onkaan!

Kehon lisäksi nyt olisi siis aika alkaa puhdistaa myös hitusen pölyttynyttä mieltäni.

Leppoisaa viikonlopun jatkoa kaikille!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti