Raakasuklaata ja...

VOITA! Tai itseasiassa voita raakasuklaassa, joka ei tietenkään enää ole raakaa suklaata...

Kävi niin, että pikkukaupungin life-liikkeestä oli kaakaovoi loppu. Halusin kuitenkin tehdä suklaata ja myyjä kertoi joidenkin lisäävän aivan tavallista voita kaakaovoin sijasta. Noh, minä sitten kokeilin koska olen tottunut että suklaassani maistuu voi ja täytyy sanoa että erikoista tuli, ehkä liian suolaista minun makuuni. Voita pistin vähän liikaa ja outoa makua korosti se, että käytin myös steviaa jonka käytössä olen vielä neitsyt, tai siis olin. =) Samalla tuli ostettua (vanhempieni) kaapit täyteen erilaisia supereita ja rahaa paloi. Nyt on taas kotoisa olo pirtelöitä tehdessä aamulla.

Eilen tuli tehtyä ensimmäistä kertaa myös kräkkereitä, joita yritin kuivattaa uunissa. En voi kehua että koostumus olisi ollut mukavan rapsakka (pikimminkin vielä vähän pehmeä, mutta kärsivällisyys odottamiseen loppui!) mutta maku oli miellyttävä. Olenkin kaivannut hyvää leivän korviketta. Aineksina käytin lähinnä jämä-kamaa eli

Seesam/hampunsiemen maidosta jäänyt/siivilöity kuoriosa
Mehulingosta jäänyt kuiva-aines (porkkanaa, kesäkurpitsaa, appelsiinia, inkivääriä)
Pellavansiemenrouhetta

Helppoja ja nopeita kasata, hidas odotella!

Nyt odottelen (vielä pari päivää) valmistuvaa uudistavaa juomaa, ohje Wigmore (tai Ervamaan, en muista) Elävän ravinnon ruokaohjeita kirjasta. Sitten vaan kokeilemaan erilaisia siemenkastikkeita ja -juustoja. Can't wait!

Ruokien kasaaminen on taas maistunut hyvältä. Joskus toivon että mahalaukkuuni menisi vähän enemmän ruokaa, että saisin aina vaan "kokata" lisää...

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti